Consultancy

Consultancy · 21. oktober 2020
Netwerkgroep Sales en Marketing Professionals in onderwijs. Het onderwijs en organisaties die zich hierop richten zijn volop in beweging. Slimme sales- en marketing professionals passen hun verkoop- en marketingstrategie aan. Maar welke aanpak werkt goed, welke niet en hoe kunnen we van elkaar leren? Het doel van de besloten groep is om sales en marketeers die werken in en rondom de onderwijssector te verbinden.

Consultancy · 18. september 2020
We hebben vaker online overleg en moeten vaker online presentaties geven. Ik zocht tips over hoe je op een professionele manier en vol vertrouwen zo'n meeting leidt of deelneemt. Met een goede voorbereiding en deze tips zorg je ervoor dat deelnemers zich gezien voelen en dat de meeting een succes wordt.

Consultancy · 30. januari 2020
Business-partnerships kunnen een effectieve manier zijn om samen méér waarde te creëren dan organisaties individueel kunnen. Maar partnerships blijken vaak lastig te managen... Herkenbaar? Hier lees je 5 praktische, bewezen ingrediënten voor succesvolle partnerships. Speel als Messi, date-dance-marry en claim je beloning!

Consultancy · 20. januari 2020
We leven in een wereld waarin organisaties steeds vaker partnerships met andere organisaties aangaan. Ik geloof in de kracht van partnerships, maar zie dat een groot deel mislukt. Reden genoeg om de factoren van succesvolle partnerships te onderzoeken en beschrijven in twee artikelen.

Consultancy · 10. december 2019
Vandaag, precies één jaar geleden, schreef ik het bedrijf in. In het artikel staat wat ik heb geleerd als startend zzp-er!

Consultancy · 28. november 2019
Er is een tekort aan schoolleiders in het Primair Onderwijs, kan de interim schoolleider helpen? Welke voor- en nadelen zijn er? Wat kost dat en wat levert het op ? Marktwijs Consultancy zoekt het in dit artikel allemaal uit.

Consultancy · 27. november 2019
Innovatie versus traditionele aanpak “Ik help mijn klanten om commercieel succesvoller te zijn. En dat kan op allerlei manieren. Soms voer ik een marktonderzoek uit of schrijf ik marktbewerkingsplan. Maar veelal is de opdracht “benader voor ons een nieuwe markt met een bestaand product of dienst of introduceer in onze huidige markt een nieuw product.”

Consultancy · 08. november 2019
"ZZP-ers en uitzendbureaus zijn te duur en onttrekken onnodig veel geld uit het onderwijs." Mijn hart gaat dan sneller kloppen: is dat zo? Met dit artikel wil ik een objectief vergelijk maken tussen de verschillende vormen waarop onderwijsprofessionals werkzaam zijn.

Consultancy · 25. oktober 2019
Nederland kent 1,2 miljoen Zelfstandigen Zonder Personeel. Waaronder een heel legertje interim-managers. Bij de start van Marktwijs vroeg ik me af: "wat zijn de voor- en nadelen van interim-managers voor opdrachtgevers?"

Consultancy · 08. oktober 2019
Reflectie op artikel in het AD (5 okt.) over de ervaringen van vier zéér enthousiaste, gemotiveerde zij-instromers in het onderwijs. Zij volgen hun overtuiging en helpen zo om "meer leraren voor de klas te krijgen". Maar zijn we wel zuinig op deze aanpakkers?

Meer weergeven