· 

Wat ik heb geleerd als startend zzp-er: 8 tips op de eerste verjaardag van Marktwijs

Vandaag, precies één jaar geleden, schreef ik het bedrijf in bij de KvK in Utrecht. Vanuit Marktwijs Consultancy wil ik bijdragen aan verdere kwaliteitsverbetering en innovatie in de sectoren zorg en onderwijs. En als je “verjaart” kijk je vaak nog eens kort terug. En wat kijk ik terug op een fan-tas-tische start waar ik heel dankbaar voor ben en wat is het gaaf geweest!

 

Hieronder in vogelvlucht: Waarom het een waardevolle verjaardag is, Wat er allemaal is gebeurd en Waar ik nou zo blij van word.

 

Opdrachtgevers

Geweldige opdrachtgevers waarmee ik mag bijdragen aan innovatie van het mbo- hbo en wo onderwijs. Met commerciële salesprojecten en marktonderzoek, maar ook new-business development, strategische onderwijs- en verandertrajecten ism. met scholen, het coachen van salesprofessionals en het ontwerpen en opleveren van een sales CRM-systeem.

 

Communicatie

Via LinkedIn wil ik mijn relaties inspireren en prikkelen met content op het gebied van sales, marketing en business development. Met dank aan Elja Daae die me hierbij heeft geïnspireerd heb ik 7 artikelen gepubliceerd. Het bereik, de interactie en inzichten zijn zeer waardevol en de publicaties worden zeker doorgezet! Een paar artikelen zijn door externe sites overgenomen, gaaf om zo content te delen en verspreiden!

 

Sinds begin 2019 staat deze site live, sinds kort ook de thuisbasis van het bedrijf van mijn geweldige vrouw Kim de Mos van Marktwijs Onderwijsmanagement & Advies.

Marktwijs voert een -wel-heel-leuk beeldmerk! Zo leuk dat het logo en beeldmerk recent Europees gedeponeerd en beschermd is, binnenkort: Marktwijs ®

Marktwijs is trotse sponsor van onder andere Samen in de Sneeuw 2020. De sponsor-activiteiten (MVO en sponsoring op gebied van educatie en & ontwikkeling) gaan toenemen in 2020.

 

Ik houd van innovatie, daarom ben ik aangesloten bij SamSam-kring (slim alternatief voor AOV) waar ik kort geleden een heel leuk interview aan heb mogen geven.

 

Klantbezoeken en de markt in

Maar het aller-aller-mooiste zijn de tientallen presentaties, klantsessies en honderden ontmoetingen met klanten van mijn opdrachtgevers. Altijd hebben we gepoogd de méérwaarde van innovatie, digitalisering en maatwerk in het onderwijs en de zorg te laten zien. Om daarmee de kwaliteit van onderwijs en de zorg te verbeteren en uitdagingen helpen op te lossen.

 

Mijn succesfactoren in 2019

 

  • Mijn kernwaarden: Persoonlijk, Vertrouwen en Proactief altijd vooropstellen.
  • Focus aanbrengen, daarbij blijven en er volledig voor gaan!
  • Omring je met mensen waar je echt, maar dan ook echt energie van krijgt en blij van wordt.
  • Neem afscheid van trajecten die niet kansrijk zijn, te lang duren, je een slecht gevoel geven.
  • Pak wat vaker de trein…
  • Kijk wat je kunt brengen en niet naar wat je kunt halen.
  • Give people a break sometimes
  • Werken vanuit vertrouwen (aanrader, het boek "The Speed of Trust" van Stephen M.R. Covey)

Met een filmpje... Cheers en ....

 

veel dank aan iedereen die mij en Marktwijs Consultancy heeft geholpen en waar ik nog heel graag plezierig en succesvol mee ga werken in 2020.

 

Fijne Feestdagen en een knallende en goede jaarwisseling gewenst!

 

Hans

Over de auteur:

Hans Hoekstra is interim sales- en business developmentmanager en gespecialiseerd in de sectoren Onderwijs en Zorg. 

Het bedrijf Marktwijs Consultancy ondersteunt bij sales en business development projecten.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0