Interim sales en business development diensten

Ben je actief in de zorgmarkt of onderwijsmarkt, dan heb je te maken met een groot aantal randvoorwaarden en veel verschillende belanghebbenden (waaronder de overheid). Aanbestedingen en inkooptrajecten kosten over het algemeen veel tijd en gaan meestal over meerdere schijven. En investeringsbeslissingen worden niet zomaar van de ene op de andere dag genomen. Dit vraagt om een specialistische benadering en diepgaande marktkennis.
Wil je succesvol zijn in de onderwijsmarkt of zorgmarkt, dan is het belangrijk dat je de markt goed kent. Dat je laat zien dat je een serieuze partij bent die aan alle randvoorwaarden voldoet. En dat jouw producten en diensten toegevoegde waarde hebben voor onderwijsinstellingen en zorgorganisaties. Marktwijs Consultancy helpt je graag met interim sales en business development diensten om jouw aanbod op de juiste manier in de markt te zetten.

Maatwerk voor elke organisatie

Samen met jou stel ik een projectplan of salesplan op. Gaat het om de introductie van een nieuw product? Om de verkenning en bewerking van een nieuwe markt? Of om het optimaliseren van je salesproces? Mijn inzet is altijd maatwerk, volledig afgestemd op jouw businesswensen en omzetdoelen.


Waarmee mag ik je helpen?

 

Hallo, ik ben Hans Hoekstra! Wegwijs worden in de zorgmarkt of de onderwijsmarkt, of beter gezegd: Marktwijs? Als interim sales manager of business manager ondersteun ik je met veel plezier op onder meer de volgende gebieden:

Marktverkenning 

Op welke markt wil en kun je je richten? Hoe zit deze markt in elkaar? Wat is gangbaar in deze markt? Wie zijn de belangrijke partijen (potentiële klanten, partners, concurrenten en overige belanghebbenden)? Welke marktbewerking is hiervoor nodig? Door tijdens de marktverkenning antwoord te geven op deze en andere vragen brengen we allereerst de markt in kaart en bepalen we hoe we deze gaan bewerken.

Meer info: Marktwijs Marktscan.

Klantkwalificatie

Voor welke klanten of klantgroep biedt jouw product of dienst een oplossing? Welke prospects en suspects kunnen we hierbij onderscheiden? En wat is de beste manier om deze planmatig te benaderen? In de fase van klantkwalificatie bepalen we stapsgewijs welke partners en klanten interessant genoeg zijn om te benaderen. En hoe we dit gaan doen, bijvoorbeeld door koude of warme telefonische acquisitie of face-to-face gesprekken. 


Leadgeneratie 

Is het eenmaal duidelijk op welke marktsegmenten, klanten of klantgroepen we ons gaan richten, dan bepalen we de sales- en leadstrategie: hoe benaderen we (potentiële) klanten? Doen we dit zelf, via partners, via marketing of door middel van advertising? En welke sales- en marketingkanalen zetten we in voor leadgeneratie? Kortom: hoe zorgen we ervoor dat je doelgroepen op de hoogte zijn van jouw activiteiten en meer willen weten?

Salesopvolging 

De echte verkoop vindt uiteraard plaats bij de klant “aan tafel”. Nu er aandacht en interesse is voor je product of dienst, willen we de klant overtuigen en het laatste duwtje in de rug geven om te kopen. In deze fase werken we aan de klantrelatie (nurturing) en passen we consultative selling (adviserend verkopen) toe. Klantbezoeken, presentaties, en offertes en aanbiedingen kunnen allemaal deel uitmaken van de salesopvolging.



Succesvol ondernemen in zorg en onderwijs? Doe het Marktwijs!